Toyota RAV4 Hybrid

Toyota, marka przodująca w tworzeniu pojazdów o napędzie hybrydowym postanowiła wprowadzić na rynek swój dobrze znany SUV, ulepszony o właśnie taki silnik.

Sam wygląd auta nie odbiega znacząco od wcześniej znanych, spalinowych wersji. Z przodu i z tyłu dodano pas z reflektorami LED, a cała reszta to w zasadzie tylko kosmetyczne zmiany. Projekt wnętrza jest dość ciekawy, ale wśród użytkowników budzi skrajne emocje. Łączy bowiem w sobie ładnie wykończone i wytapicerowane części deski rozdzielczej i boki drzwi, jednak inne profile wykonano z topornego plastiku. Zamontowany wyświetlacz o przekątnej 7 cali, wyposażony w przyciski funkcyjne w zupełności spełnia wymagania przeciętnego użytkownika. Wygospodarowano także niewielką półkę na której można położyć telefon, lub inne niewielkie przedmioty. Nie pozbyto się jednak rozwiązania z dużymi przełącznikami, które odpowiadają między innymi za podgrzewanie foteli, co przywołuje na myśl dawne, zupełnie nienowoczesne rozwiązania. Wyposażenie wzbogacono także o nowe opcje, takie jak pakiet Safety, który zawiera w sobie nie tylko długo wyczekiwany tempomat, ale wprowadza też system wykrywania pieszych, asystenta pasa ruchu, czy monitorowanie ruchu poprzecznego z tyłu pojazdu. W RAV4 spotkamy także rozbudowany system szerokokątnych kamer.

Toyota RAV4 to idealny samochód dla rodziny, bowiem tylna kanapa oferuje naprawdę dużo miejsca. Regulowane oparcie dodaje komfortu całej jeździe, a jedynym mankamentem może być brak nawiewów dla pasażerów tylnego rzędu. Duży bagażnik z pewnością pomieści także wszystkie walizki, jakie zechcemy zabrać ze sobą na wyjazd.

Toyota RAV4 Hybrid - wnętrze samochodu
Przestronne wnętrze samochodu hybrydowego - Toyota RAV4 Hybrid.

Nowy napęd i spalanie

Toyota RAV4 Hybrid to bardzo dobre rozwiązanie dla środowiska. Dzięki zamontowanemu silnikowi elektrycznemu, emisja CO2 jest bardzo ograniczona, mimo że jest to rodzinny, duży SUV. Kiedy tylko użytkownik opanuje sposób, w jaki właściwie naciskać pedał gazu, przyjemność z jazy będzie ogromna. To auto udowadnia, że duża jednostka napędowa wcale nie musi dużo palić. Mimo, że ma w sobie 2,5 litrowy silnik, z całą pewnością może osiągnąć niewielkie spalanie nawet podczas jazdy miejskiej. Jeśli pedał gazu jest jedynie lekko muskany, użytkownik będzie bardzo zadowolony z osiągalnego spalania. Auto sprawdza się świetnie także wtedy, kiedy potrzeba dodać trochę mocy. Według producenta, RAV4 osiąga przyspieszenie od 0 do 100 kilometrów w 8,3 sekundy. Użytkownik może jednak skarżyć się na głośne „wycie” silnika w momentach mocnego naciskania na pedał gazu. Dzieje się tak przez jednostopniową skrzynię E-CTV, która transportuje moc do przednich kół. Można jednak przymknąć na to oko ze względu na to, że hybryda ta może osiągnąć prędkość 197 kilometrów na godzinę.

Auto to nie jest odpalane za pomocą kluczyka, użytkownik musi przestawić się na używanie przycisku „POWER”, który uruchamia samochód dzięki impulsowi elektrycznemu. Przełączanie się silników odbywa się jedynie z lekkim szumem słyszanym przez kierowcę, który dla mniej wymagających użytkowników nie będzie dużą niedogodnością. Według producenta auto ma palić 5,1 litra benzyny na sto kilometrów, w praktyce kierowca jest w stanie zejść poniżej sześciu. Jazda w trybie ECO MODE zdecydowanie ułatwi zmniejszenie zużycia paliwa. Na zamontowanym wyświetlaczu widać, który silnik jest w danym momencie wykorzystywany i czy blisko jest nam do ekologicznej jazdy. Pokazywane są trzy pola – ładowanie, eko-jazda oraz maksymalna moc. Jeśli użytkownik chciałby sugerować się danymi tam wyświetlanymi, powinien bez problemu zmieścić się w podawanych przez producenta danych. Na długie, szybkie odcinki dróg przyda się tempomat, który będzie stał na straży odpowiedniego spalania. Niejednokrotnie można odnieść wrażenie, że auto to zostało skonstruowane z myślą o ludziach, którzy wolą niespiesznie pokonywać kilometry.

Ekologia

Toyota RAV4 to idealny SUV dla ludzi lubiących ekologię. Mimo, że jest to duży, ciężki samochód, który może osiągać zadowalające osiągi prędkości – daje użytkownikowi możliwość poczucia dbania o środowisko. Dzięki zamontowanemu silnikowi elektrycznemu, który współdziała z podstawowym, spalinowym, emisja CO2 jest znacznie mniejsza. Każde auto potrzebuje energii do poruszenia kół, jednak zastosowanie tego typu napędu znacznie obniża zużycie paliwa. Dzięki temu w naszych portfelach zostanie więcej pieniędzy, a środowisko będzie znacznie zdrowsze. W przypadku tej hybrydy nie stracimy przy tym na mocy, ponieważ osiągi RAV4 są na prawdę dobre. Opcja eko jazdy uczy użytkownika jak przyciskać pedał gazu, aby zmniejszyć spalanie. Poziom emisji CO2 powinien utrzymywać się na poziomie 122 gram na kilometr, co daje bardzo dobry wynik, szczególnie dla dużego SUVa. Napęd hybrydowy wykorzystuje akumulatory, które ładują się podczas jazdy, wykorzystując energię powstałą podczas procesu hamowania, dzięki czemu nie trzeba ich ładować w specjalnych stacjach. Dzięki temu użytkownik nie musi przejmować się tym, że auto ulegnie rozładowaniu.

Wybór hybrydy

SUV Toyoty to naprawdę sprawne auto, które może pochwalić się interesującymi osiągami. Każdy kierowca powinien jednak zadać sobie pytanie, czy na pewno chce przejść na hybrydę. Jego działanie nie różni się znacząco od zwykłych spalinówek, jednak potrzeba chwili, aby zupełnie przestawić się na działanie takiego napędu. W przypadku RAV4 silniki działają na tyle sprawnie, że użytkownik nawet nie zauważy przełączenia silnika elektrycznego na spalinowy i odwrotnie. Jednak aby osiągnąć satysfakcjonujące spalanie, trzeba nauczyć się, jak wciskać pedał gazu, aby nie dodawać go zbyt wiele. W przypadku tej Toyoty dostaniemy naprawdę dobrze dopracowane auto, które swojej mocy nie powstydzi się nawet przy dużych, spalinowych SUVach. Na plus hybryd działa także to, że są dużo bardziej ciche niż inne auta, co z pewnością zostanie docenione przez mieszkańców miast. Trzeba jednak pamiętać o tym, że cena takiego auta może przekroczyć planowany budżet. Konstrukcja hybrydy wymaga większego nakładu finansowego, a co za tym idzie, przekłada się to na finalną cenę. Także waga auta jest sporo większa niż przeciętnego samochodu, a wszystko przez duże akumulatory, dzięki którym działa silnik elektryczny.

Toyota przewiduje, że odmiana hybrydowa RAV4 niebawem przerośnie w sprzedaży te auta, ze zwykłymi silnikami. Wszystko dzieje się dlatego, że ekologia staje się coraz bardziej modna, a dbanie o środowisko nie jest już jedynie wyborem, a powoli staje się koniecznością. Dla przeciętnego użytkownika zakup hybrydy wciąż wiąże się z wieloma wątpliwościami i przekonaniem, że tego rodzaju napęd nie jest w stanie osiągnąć takiej mocy, jak spalinowy. Toyota RAV4 Hybrid pokazuje, że to nie do końca prawda. Przy odpowiednim użytkowaniu samochód ten będzie naprawdę cichy, co docenią jego użytkownicy, a także będzie w stanie osiągnąć duże prędkości przy jednoczesnym ograniczonym spalaniu. Trzeba jednak zrozumieć, że na osiągnięcie niewielkiego spalania nie składa się wyłącznie zamontowanie tego napędu, ale także duży wysiłek użytkownika. Jeśli tylko przystosujemy się do tego innowacyjnego działania i nauczymy odpowiednio z niego korzystać, z naszych portfeli będzie znikać znacznie mniej pieniędzy przeznaczanych na paliwo.

Toyota RAV4 Hybrid to znakomity wybór zarówno dla ludzi którzy dopiero zaczynają przygodę z hybrydą, jak i dla doświadczonych jej użytkowników. Jej nowoczesny wygląd i przestronne wnętrze z pewnością przypadną do gustu każdemu, kto ceni sobie wygodę i komfort jazdy. A zamontowany pod maską duży silnik, dzięki któremu osiągniemy niewielkie spalanie z pewnością spodoba się fanom motoryzacji.